החיים הזוגיים החדשים שלנו

ההרגשה שאני לא מרוצה מהזוגיות עם בעלי לא הייתה פתאומית. היה לי ברור, כבר לא מעט זמן, שמשהו לא מסתדר. הרגשתי שאני עושה הכול כדי לא להגיע הביתה, וראיתי שאם אני כבר בבית, אני סגורה בעולם משלי. אני לא מדברת איתו והדבר היחיד שאנחנו עושים זה לנהל את החשבונות ביחד.

קבעתי עם עוד ועוד חברות, התחלתי לבלות שעות בחדר הכושר ובסופו של דבר הבנתי: אני לא מרוצה ואי אפשר לברוח מזה יותר. אנחנו נשואים כבר שנים ויש לנו שני ילדים, אבל בפועל, אני מרגישה שאני לא יכולה לדבר איתו. ההבנה הזאת לא הייתה פשוטה, כי בעלי ואני שייכים לאותם הזוגות שהתחתנו מתוך אהבה גדולה. שנים הייתי מאוהבת בו והייתי בטוחה שהוא האושר הגדול ביותר של חיי, אז איך יכול להיות שהכול השתנה? מתי זה בדיוק קרה ולמה?

האם הגיע הזמן לוותר על הזוגיות הזאת ולהודות שגם אנחנו כנראה ניכנס לסטטיסטיקה? או שאולי אפשר לעשות משהו כדי להציל את הזוגיות שלנו? כל המחשבות האלה הציפו אותי. עברו עוד כמה חודשים ובסופו של דבר הבנתי: אולי אנחנו צריכים עזרה. האמת היא, שלדבר על כך עם בעלי זה לא היה עניין פשוט. חששתי מהתגובה שלו. בנוסף, גם הרגשתי כל כך מרוחקת ממנו רגשית, שבכלל לא ידעתי איך להתחיל את השיחה.

ההתגייסות של בעלי לייעוץ הזוגי

למרות כל החששות שלי, בעלי הפתיע אותי, כמו שהוא עשה פעמים רבות בחיינו המשותפים. הצלחתי להוציא את המשפט הזה מפי ולהציע לו שאולי נלך לייעוץ זוגי. הוא מיד העלה חיוך ענק על פניו, חיוך שלא ראיתי כבר חודשים, ואמר לי כן. לא רק שהוא אמר לי כן, הוא גם הודה לי על כך שהצעתי את זה.

האמת היא, שכבר שם ידעתי שהכול יהיה בסדר, אבל גם ידעתי שיש לנו עוד דרך ארוכה. הפער שנוצר בינינו בחודשים האחרונים היה כל כך משמעותי, עד כדי כך שאפילו חששתי שאולי יש לו מאהבת וחיים כפולים. השלב הבא היה להתחיל לחפש את היועצת הזוגית שלנו, וזה לא היה כל כך פשוט. בדרך כלל כאשר אני רוצה לקבל ייעוץ בתחום מסוים או שירות כלשהו, אני פונה לחברות שלי. אני רגילה לדבר איתן על הכול ולקבל מהן המלצות גם על אנשי מקצוע שונים. עם זאת, במקרה הזה ידעתי שזה לא יכול לעבוד כך.

אומנם ידעתי שאני רוצה להתחיל תהליך של ייעוץ זוגי, אך לא היה לי פשוט לדבר על כך עם חברותיי. לכן נכנסתי לאינטרנט, התחלתי לעשות בדיקות שונות וכך גיליתי את מדלן אביב. התחברתי לתוכן שלה ברשת המדיה והחלטתי, ביחד עם בעלי, לקבוע פגישה. הדהימה אותי ההתגייסות שלו, שיתוף הפעולה, וגם העובדה שהוא שמח כל כך לפגוש את מדלן.

התחושה הנוחה בקליניקה של מדלן

כאשר בעלי ואני נכנסנו לקליניקה של מדלן אביב, שנינו הרגשתי נבוכים. אני בטוחה שגם לו עברה בראש השאלה – איך הגענו למצב הזה? למה אנחנו בכלל צריכים ייעוץ של מישהי שלא מכירה אותנו? ואיך היא תגרום לנו להרגיש? יחד עם זאת, כבר ברגעים הראשונים שנינו הרגשנו בנוח.

מדלן אביב סיפרה לנו על התהליך ורצתה לשמוע למה אנחנו מצפים. זה גם היה השלב שבו היא הסבירה לנו שאנחנו צריכים להיות חלק פעיל מכל העניין. אני מודה שלרגע אחד הייתה לי מחשבה שאם כבר באתי לכאן, הרי שהיועצת הזוגית תוכל לעשות עבורי את העבודה.

כלומר, אני עברתי את השלב החשוב: הודיתי בכך שיש לי בעיה! מעכשיו היא יכולה לעשות עבורי הכול! עם זאת, בפועל הבנתי שזה לא כך. כבר מהפגישה הראשונה היה לי ולבעלי ברור שאנחנו צריכים להתגייס לעניין הזה, וגם היה לנו ברור שזה לא יהיה קל. מצד שני, ככל שהזמן חלף וככל שהפגישות נמשכו, גם מצאנו דרך טובה יותר לתקשר.

החיים הזוגיים החדשים שלנו

זה לא שמהרגע שבו הייעוץ הזוגי התחיל הכול נהיה מושלם. ממש לא. אבל מה שכן השתנה, זו היכולת הנפלאה שלנו לדבר. אנחנו מקשיבים אחד לשנייה ובעיקר – אנחנו יודעים לעצור מריבות בזמן. זה בסדר להתווכח ולריב, אבל חשוב יותר להבין שהזוגיות היא העניין, ולא המריבה.

היום אנחנו מתווכחים אבל עושים את זה אחרת לגמרי. אם יש משהו משמעותי ששנינו למדנו בייעוץ הזוגי, זה לתת כבוד לצד השני. אחרי הכול, בחרנו לחיות ביחד, אז למה להעליב? למה להשפיל את הצד השני רק כדי לצאת צודק? הייעוץ הזוגי שינה את החיים שלי.

האמת היא, שהייעוץ שינה את חיי הזוגיות שלי אבל גם את החיים הפרטיים שלי. ממדלן אביב יצאתי עם אינספור תובנות ולכן אני ממליצה גם לכם לפנות אליה. זה לא קסם והייעוץ דורש הרבה עבודה אישית, אך בסופו של דבר, זה משתלם וזה בהחלט יכול לשפר את החיים הזוגיים.

החיים הזוגיים החדשים שלנו

התקשרו אליי לפרטים נוספים